Little Live Lady

Little Live Lady

6.11.15

Přečteno: říjen 2015


Krásný pátek všem!

Dnes jsem tu se dvěma rychlými tipy co si třeba o víkendu přečíst… Říjen byl na čtení slabší a dnešní článek je tak kratší, ale to myslím vadit nebude ;o). Jdeme na to!

Mario Puzo, Ed Falco - Corleone

Anotace:
Prequel k legendárnímu Kmotrovi, působivý román o tradici a násilí, oddanosti a zradě, vychází z nerealizovaného filmového scénáře neméně legendárního Maria Puza. Zavádí nás do New Yorku třicátých let, doby nenávratně poznamenané hospodářskou krizí, v níž se zároveň nebývale daří zločineckým organizacím. S koncem prohibice však přichází rozhodující bitva o to, který rodinný klan zbohatne a který bude čelit neodvratné záhubě. A Vito Corleone, jeden z nejtvrdších mafiánů, ví, že nic není důležitější než rodina. Mladší děti, Michael, Fredo a Connie, chodí ještě do školy, adoptivní syn Tom Hagen je na vysoké, ale starosti mu dělá nepřizpůsobivý Sonny, který se nechce stát obchodníkem, ale kráčet na vlastní pěst v otcových stopách.

Co na to já:
Jak to jen říct… Puzo je z toho cítit jako blázen… Ale není to on. Abych řekla pravdu, některé postavy mi přišly trochu jinak popisované než v Kmotrovi (ano, srovnání se nemůžu ubránit). Jasně, lidé se mění, ale prostě mi to nějak nesedlo.  Kniha jako taková je čtivá, příběh zajímavý ale něco tomu chybí… A nebo jsem očekávala zbytečně moc. Celkově mi nejde utvořit si pevný názor, mám to tak 50:50… Na 50% líbí, na 50% nelíbí…

Charlie Lovett - Dobrodružství milovníka knih

Anotace:
Peter Byerly vlastně ani nevěděl, jak se dostal právě do tohoto antikvariátu. Před devíti měsíci jím otřásla smrt jeho milované manželky Amandy, přestěhoval se ze Severní Karolíny na anglický venkov a doufal, že se tu znovu vrátí ke svému koníčku sbírání a restaurování vzácných tisků. Když však otevře svazek z 18. století o shakespearovských podvrzích, vypadne z něj Amandin portrét! Přestože akvarel očividně pochází z viktoriánských časů, podobnost je tak neuvěřitelná, že Petera posedne myšlenka přijít záhadě na kloub. Pátrá po stopách obrazu v historii a nakonec objevuje knihu, která by mohla s jednoznačnou platností říci, zda Shakespeare opravdu byl autorem svých her. Brilantní román o lásce a vzácných knihách tak prozkoumává i jednu z nejdráždivějších literárních záhad všech dob.

Co na to já:
Kniha o knihkupci, knihách a knižním tajemství… Ooo, ano, to je něco pro mě :o). Čtivé, napínavé a zajímavé. Děj přeskakuje mezi Peterovým současným životem, 18. stoletím a dobou kdy ještě žila jeho Amanda… Děj vede spíš od konce k začátku - postupně na povrch vyplová co jak bylo, proč se některé věci staly… A na konci vás čeká téměř kriminální zápletka! Tahle kniha za mě rozhodně ano!

A to je pro dnešek vše.. I když jsem si myslela, že v době nemoci přečtu o dost víc, opak je pravdou. Tentokrát mi bylo tak blbě, že ani knížky mě nebavily :o(. Tak nevím nevím, jak stihnu tu letošní padesátku knih, které jsem měla v plánu přečíst… Jak jste na tom vy?

Pac a pusu D*

4 komentáře:

  1. Ja teraz nejako nestíham čítať kedze čítam vecí do školy :D ale kazdý vecer pred spaním sa snažím prečítať jednu z poviedok od Edgara Allana Poeho čo som si teraz kúpila :) sú krátke ale aspon na chvílu ma vytrhnú z reality :D
    Inak to voje "Pac a pusu" je také roztomilé :D stále sa nad tým musím pousmiať :)
    Me and my ART

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S tou školou to chápu, těžko si pak člověk najde čas ještě na normální čtení... Poeho mám ráda, jeho povídky jsou krásně temné a skvěle se čtou... Skvělý výběr :o).
      A děkuju, to je účel, každý úsměv mě moc těší :o)

      Vymazat
  2. To Dobrodružství milovníka knih vypadá hodně zajímavě, asi si to přečtu, děkuji za tip!:)
    One blondie life

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není za co, dej pak vědět jak se Ti líbila nebo třeba jakou knihu bys mi doporučila přečíst ;o)

      Vymazat

Moc děkuji za milý komentář :o)